LinkedIn4U: Headline ‑ czego nie umieszczać?

.

Na wielu witrynach znaleźć można sugestie dotyczące tego, co wpisać w nagłówku profilu. A czego nie należy umieszczać? Czego się wystrzegać?

Poniżej znajdziesz kilka sformułowań, które nie powinny znaleźć się w nagłówku (Headline) na Twoim profilu:

Professional. Te 12 znaków zużywa 10% miejsca przeznaczonego na przedstawienie się. Czy szukałem kiedykolwiek interesujących kontaktów wpisując w wyszukiwarkę termin „professional”? Najprawdopodobniej nikt inny tego także nigdy nie robił.

Guru, ekspert. Tak mogą Cię określać inni, ale gdy Ty sam używasz wobec siebie takich określeń brzmi to bombastycznie. Nie mówiąc o tym, że jest to w złym guście.

Entrepreneur. Najprawdopodobniej jesteś dumny z posiadanego zmysłu przedsiębiorczości. Niewykluczone, że masz osiągnięcia na tym polu. Tym, to znaczy jakim? Jesteś specjalistą do spraw wyszukiwania nisz rynkowych i skutecznego inwestowania w nie? Od 20 lat prowadzisz z sukcesem jednoosobową działalność? Jesteś rzutki? Potrafisz szacować ryzyko?

Seeking next opportunity, open to opportunities. Zadaj sobie pytanie: „dlaczego ktokolwiek mógłby być zainteresowany tym, że szukasz pracy”. Nawet rekruterzy prześlizgną się po Twoim profilu, bo nie dowiedzą się, co masz do zaoferowania. Poinformujesz ich jedynie o tym, że ‑ jak wielu innych ‑ szukasz pracy. Pomyśl o tym, że może to wyglądać na desperację. Czy na pewno tego chcesz?

Na koniec, przyjrzyj się umieszczonemu to zrzutowi ekranowemu. Czy poza wszystkimi błędami tu opisanymi dostrzegasz jeszcze jeden błąd? Pomogę: jest to literówka.

ZAPAMIĘTAJ: Przyjrzyj się swojemu nagłówkowi (Headline) i zastanów się, czy precyzyjnie opisuje Ciebie i odpowiada na bieżące Twoje potrzeby. Rób to co najmniej raz na 6 miesięcy. Zmieniaj treść nagłówka, jeśli uznasz, że warto to zrobić.

Zobacz: Mentoring LinkedIn'owy