LinkedIn4U: Szukasz nowej pracy? Dowiedz się, jak w 3 krokach ulepszyć swój profil

.

Szukasz nowej pracy. Zaczynasz rozsyłać swoje c.v. Spodziewaj się, że rekruterzy z firm do których aplikujesz będą oglądać Twój profil na LinkedIn’ie. Martwi Cię, że profil nie jest wystarczająco atrakcyjny. Masz mało czasu. Co powinieneś zmienić lub poprawić w pierwszej kolejności?

DODAJ LUB ZMIEŃ ZDJĘCIE

Przede wszystkim, Twoje zdjęcie powinno być aktualne. Nie zaszkodzi też, jeśli będzie atrakcyjne, jeśli będzie wzbudzać pozytywne emocje. Dlatego nie sprawdzi się zdjęcie robione do dowodu, paszportu lub indeksu.

Zwróć też uwagę na tło. Zdjęcie, na którym mieści się cały zamek w Malborku, a Ty stoisz przed nim i… ledwo Cię widać - nie jest najlepszym pomysłem. Na zdjęciu ma być - przede wszystkim Twoja twarz. Powinna ona wypełniać ponad ⅔ powierzchni zdjęcia.

DODAJ LUB ZMIEŃ NAGŁÓWEK

Jeżeli przedstawiasz się jako Karolina S. (tylko inicjał, bez nazwiska) i jako najbardziej aktualne stanowisko wpisujesz: “Available for New Opportunities”, to niestety nie wygląda atrakcyjnie. Podobnie jak nagłówki osób znajdujących się poniżej.

Jeżeli nie jesteś zatrudniony i szukasz pracy, to wpisz, w czym jesteś dobra (dobry). Niech to będzie “Skillful Graphic Designer” albo “Pharma Sales Manager”, lub zostaw bez zmian nazwę stanowiska z poprzedniego miejsca pracy, ale nie wpisuj “looking for new opportunities”, bo w ten sposób sam przypinasz sobie łatkę bezrobotnego i stawiasz się w gorszej pozycji niż inni kandydaci.

WYPEŁNIJ SEKCJĘ PODSUMOWANIE

To, co wpiszesz w Podsumowaniu (Summary) pojawi się między tekstem pod zdjęciem a Your Articles & Activity (jeśli cokolwiek w tym polu wpisałeś) lub Experience, gdzie scharakteryzowałeś poszczególne etapy rozwoju kariery.

W ten sposób możesz podkreślić to, co rekruter powinien wiedzieć o Tobie i to co powinien zapamiętać. Ma to być krótkie, trafiające w punkt, sformułowanie, np. “Mam ośmioletnie doświadczenie w sprzedaży w branży farmaceutycznej i medycznej. Jestem niezwykle skuteczny, co potwierdza tytuł “sprzedawcy miesiąca”, który zdobyłem trzykrotnie w ciągu ostatniego roku. Moim celem w przyszłości, jest stanowisko związane z kierowaniem procesami sprzedaży”.

ZAPAMIĘTAJ: Warto przyjąć, że wprowadzanie poprawek (udoskonaleń) można dokonać w dowolnym momencie. Nie myśl, że przygotujesz na tyle idealny profil, że nie będziesz musiał go zmieniać.