Mentoring

Indywidualny mentoring to najbardziej skuteczna metoda rozwijania umiejętności i zdobywania wiedzy przez kadrę zarządzającą i pracowników-specjalistów.

Mentor dostosowuje zakres tematyczny spotkań do potrzeb krótko- i długoterminowych mentee. W trakcie spotkań, mentor posługuje się metodą case study, zadaniami o charakterze symulacji, analizą krytyczną, a także elementami projektowania procesów.

Mentoring sprzedażowy

Mentoring sprzedażowy realizujemy na odległość (przez telefon). W czasie sesji mentoringowych wykorzystujemy praktyczne zadania, ćwiczenia, krytyczna analize doswiadczen indywidualnych handlowców. Jedna sesja telefoniczna trwa 60 minut.

W Warszawie mozliwy jest także mentoring twarzą-w-twarz. Czas trwania takiej sesji, to 90 minut.

Poniżej znajduje sie lista przykładowych tematów. Uczestnik programu może wybrać z niej tematy i zasugerować dodanie tematów spoza listy.

DZIALANIA PRZED-SPRZEDAZOWE

  • jakimi metodami i sposobami zbierać informacje o rynku i konkurencji?
  • jak wybierać firmy do kontaktu? czym kierować sie przy wyborach?
  • jak identyfikować decydentów? jak ustalać ich dane kontaktowe?

    PRZYGOTOWANIE DO KONTAKTU

  • jak przygotować się do akcji sprzedażowej?
  • jakie informacje będą potrzebne przed rozpoczęciem działań?
  • kim ma być i kim będzie pożądany rozmówca?
  • co zrobię, gdy pożądany rozmówca będzie nieosiągalny?
  • jak zredukować obawę przed odrzuceniem?
  • jak przygotować się do odpowiedzi na pytania?
  • co ma sie znależć w planie całego procesu sprzedaży?
  • rozmowa z recepcją i rozmowa z właściwą osobą,
  • wysyłka materiałów,
  • umówienie spotkania handlowego lub prezentacji produktu/usługi
  • nadzór na procesem realizacji zlecenia
  • ściągnięcie należności

    MAILE

  • kiedy wysylać informacje na piśmie? przed kontaktem telefonicznym, czy po nim? w jakim odstępie czasowym?
  • jakie zasady pisania maili stosować? jak sformułować temat maila, aby mail został otwarty? jakiej długości powinien być mail, aby został przeczytany? co powinno być w mailu, a czego nie umieszczać?
  • [krytyczna analiza maili dostarczonych przez uczestników]
  • [krytyczna analiza załączników do maili dostarczonych przez uczestników]

    NAGRANE ROZMOWY

  • [krytyczna analiza elementów nagranych rozmów, dostarczonych przez uczestników]

    KONTAKT BEZPOSREDNI (jeśli potrzebny)

  • jak radzić sobie, gdy mamy rozmawiać z jedną osobą? z większą liczbą osób?
  • jakie powinny być proporcje miądzy mówieniem a słuchaniem?
  • jak prezentować (wydruk, rzutnik, flip chart)?
  • jak odpowiadać na pytania?
  • jak reagować na krytykę?
  • jak rozmawiać o cenie?
  • jak podsumować?

    PODTRZYMYWANIE KONTAKTóW

  • jak podtrzymywać kontakty?
  • jak wyważyć liczbę (częstosć) kontaktów, żeby nie narzucać się, ale trzymać rękę na pulsie?

    CRM i NOTATKI

  • jakimi zasadami kierować się przy używaniu oprogramowania klasy CRM?
  • jak sporzadzać, aktualizować i porzadkować notatki dotyczace poszczególnych klientów?

    WSPòłPRACA HANDLOWCA Z TELEMARKETEREM (jeśli potrzebny)

  • dzwonić samodzielnie czy wynajać telemarketera?
  • ilu handlowców może obsłużyć jeden telemarketer? pełnoetatowy czy dorywczy?
  • jak przygotować telemarketerowi warsztat pracy?
  • jak ma wyglądać przepływ informacji? jak koordynować harmonogramy?
  • jak przydzielać pracę?
  • jak rozliczać pracę?
  • jak wynagradzać telemarketera?

    PODTRZYMANIE KONTAKTU

  • jak podtrzymywać kontakt po dokonanym akcie sprzedaży, aby utrzymać możliwość otrzymania ponownych zamówień?

    * * *

    Podjęcie współpracy z Marianem było “strzałem w dziesiątkę”. Raz w tygodniu prowadziliśmy godzinną rozmowę, a w międzyczasie każdy z nas przygotowywał się do kolejnej rozmowy. Dzięki temu moja firma dokonała skoku. Przez 3 miesiące udoskonaliłem profil na LinkedIn’ie, ulepszyłem witrynę www, zbudowałem bazę potencjalnych klientów i przećwiczyłem “zimne” telefony do nich. Skorzystanie z wszechstronnej wiedzy mentora było najlepszą decyzją w tej fazie rozwoju mojej firmy.

    Konrad, Dyrektor Sprzedaży, lokalny producent żywności

    Przeanalizowaliśmy z Marianem powody, dla których moje maile do potencjalnych klientów nie dawały efektów, jakie chciałem osiągnąć. Wprowadziliśmy zmiany. Teraz przez kilka tygodni będę testował różne ich warianty.

    Patryk, Przedstawiciel Handlowy, branża energetyczna